Kundservice

Har du en fråga om sortimentet eller om din beställning? Ring eller skriv till oss.

Bonusshopens telefontider är vardagar 10:00 - 11:00

031-755 00 65

Skriv till oss

För frågor om ditt kort, konto, delbetalningar eller annat som inte rör Ecster Bonusshop ber vi dig kontakta Ecster direkt.

Kontakta Ecster

Snabba svar på dina frågor

Vänligen läs igenom våra vanligaste frågor nedan. Tveka inte på att kontakta oss via vårt kontaktformulär om din fråga inte skulle finnas besvarad nedan.

Ecster anlitar Crossroads Loyalty Solutions AB för orderhantering och distribution av produkterna som säljs i bonusshopen. Det är även Crossroads som är juridiskt ansvarig gentemot dig som kund.

Var alltid noggrann med att kontrollera att din e-post adress är rätt. Detta är den vanligaste orsaken till att du inte fått någon orderbekräftelse. Har du inte gått igenom alla steg i processen och klickat på skicka beställning har det inte blivit någon order.

Vi anlitar Schenker och PostNord som speditör, din order kan levereras som brev, postpaket eller på pall, beroende på storlek. För brev får du bara avi om paketet inte får plats i er brevlåda. När din order går som postpaket får du en avisering via sms eller brev när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste utlämningsställe. Stora varor skickas på pall som aviseras av fraktbolaget och du får den hemkörd till dig efter överenskommelse med Schenker/PostNord om leverans. Vid digital levererans, exempelvis presentkort, skickas detta direkt efter ditt köp.

När din order har packats och skickats så får du en leveransbekräftelse via e-post till den e-postadress som du angivit. Om din beställning har skickats som ett postpaket får du kollinummer i leveransbekräftelsen. Med detta kollinummer kan du spåra ditt paket på www.dbschenker.com eller www.postnord.se. Står inget kollinummer i leveransbekräftelsen har din order skickats som ett stort brev.

Allt i din beställning skickas samtidigt från vårt lager om du inte fått besked om annat. Din order kan innehålla så stora saker att det skickas som flera paket. Detta betyder att du kan få både sms och/eller flera brevavier. Varje avi, oavsett om den kommer via sms eller brev gäller för ett paket, inte hela ordern/försändelsen, som du har att hämta på ditt utlämningställe. Avierna kan komma olika dagar från posten.

Vi försöker alltid att leverera till dig så fort som möjligt. Finns varorna i lager så är leveranstiden cirka 2-5 arbetsdagar. Om varan inte finns i lager så är leveranstiden normalt 10-15 arbetsdagar. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Om detta skulle ske gör vi allt för att meddela dig om din leverans. Allt i din order skickas samtidigt, om en vara i din order är en beställningsvara så skickas allt först när hela beställningen är komplett.

Returförfarandet tar cirka 14 dagar från det att vi fått in din retur till vårt lager. Det tar sedan mellan 2-3 arbetsdagar innan ditt poängsaldo blir uppdaterat med de återbetalda poängen.

Alla reklamationer ska mailas in till oss med en felbeskrivning av varan. Felbeskrivningen används som underlag för reklamationen. Det kan hända att vi behöver foton på varan av vad som är defekt. Detta kommer vi i så fall att maila dig om. Vi har olika reklamationsförfaranden beroende på vilken produkt eller tillverkare det gäller. Tiden som ert reklamationsärende tar varierar men vi gör allt vi kan för att ordna det så snabbt och smidigt som möjligt för dig.

Crossroads Loyalty Solutions AB (556578-1571)
Gamlestadsvägen 2
415 02 Göteborg

Du har 14 dagars full returrätt på varor i originalförpackning och oanvänt skick. Meddela oss via vårt kontaktformulär och returnera därefter din vara som ett postpaket (inte postförskott eller rek) tillsammans med en kopia på din orderbekräftelse till:

Crossroads Loyalty Solutions AB
c/o Samhall AB
Kurödsvägen 9
451 55 Uddevalla

Önskar du byta din vara mot en annan, ber vi dig att genomföra ett nytt köp efter det att du returnerat din ursprungliga order.